Code: Select all
\documentclass[danish]{article}\usepackage[T1]{fontenc}\usepackage[latin1]{inputenc}\usepackage{geometry}\usepackage{units}\usepackage{babel}\usepackage{ae}\usepackage{fancyhdr}\usepackage{lastpage}\usepackage[pdftex]{graphicx}\geometry{verbose,letterpaper,bmargin=2cm,tmargin=2cm}\pagestyle{fancy}\title{-}\author{-}\fancyhead[LE,RO]{side \thepage $\ $/ \pageref{LastPage} -- \LaTeX}\chead{}\lhead{-}\begin{document}\section{-}\tableofcontents{}\subsection{Opgave 1}Jeg har følgende data for løbedistancen i km og løberens tid på distancen, for en kondiløber:\begin{center}\begin{tabular}{ | p{3cm} | l | l | 1 | 1 |}\hlineLøbedistance (km) & 5 & 10 & 15 & 20\\ \hlineLøberens tid på distancen (sek.) & 1024 & 2136 & 3282 & 4453\\\hline\end{tabular}\end{center}Jeg får så at vide at kondiløberens tid som funktion af distancen, har følgende sammenhæng:\[f(x)=b\cdot x^a\]Hvor $x$ er distancen i kilometer (km) og $f(x)$ er kondiløberens tid målt i sek.\vspace{0.5 cm}a)\vspace{0.5 cm}Bestememr tallene $a$ og $b$ via potentiel regression, og jeg får:\[f(x)=185,8974078\cdot x^{1,060225667}