You could come across Fighting Fantasy gamebooks. Now, I would like to write a gamebook in LaTeX, but I have some difficulties in writing the code, because I don't know the language thoroughly.
You might perhaps help me.

Here it is what I've written so far:
Code: Select all
\documentclass[titlepage,12pt,openany,twoside]{book}
\usepackage{mathpazo}
\usepackage{t1enc}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\PassOptionsToPackage{defaults=hu-min}{magyar.ldf}
\usepackage{fancyhdr}
\usepackage[magyar]{babel}
\usepackage[unicode,colorlinks,linkcolor=red,dvipdfmx]{hyperref}
\usepackage{palatino}
\setcounter{secnumdepth}{3}
\setcounter{tocdepth}{3}
\setlength{\parskip}{\medskipamount}
\setlength{\parindent}{0pt}
\usepackage[paperwidth=12.8cm,paperheight=19.7cm]{geometry}
\geometry{tmargin=2cm,bmargin=1.7cm,lmargin=1.5cm,rmargin=1.5cm}
\usepackage{amsmath}
\usepackage{indentfirst}
\setlength{\headheight}{15.2pt}
\pagestyle{fancy}
\fancyhf{}
\fancyfoot{}
\fancyhead[LE]{\normalfont\normalsize\bfseries\thefp}
\fancyhead[RO]{\normalfont\normalsize\bfseries\thefp}
\renewcommand{\headrulewidth}{0pt}
\frenchspacing
\usepackage{amsthm}
\newcounter{fp}
\newenvironment{fp}
{\refstepcounter{fp}\begin{center}\bfseries\large\thefp.\end{center}}{}
\newenvironment{szorny}[3]
{\begin{flushleft}\begin{tabular}{@{}p{35mm}lrlr}\MakeUppercase{#1} & ÜGYESSÉG & #2 & ÉLETERŐ & #3}
{\end{tabular}\end{flushleft}}
\newenvironment{szorny2}[6]
{\begin{flushleft}\begin{tabular}{@{}p{35mm}lrlr}\MakeUppercase{#1} & ÜGYESSÉG & #2 & ÉLETERŐ & #3\\
\MakeUppercase{#4} & ÜGYESSÉG & #5 & ÉLETERŐ & #6}
{\end{tabular}\end{flushleft}}
\newcommand*{\lapozz}[1]{lapozz \told\aref{#1}+ra}
\makeatletter
\renewcommand{\section}{\@startsection{section}{1}{0.3\textwidth}{-\baselineskip}{2cm}{\normalfont\large\MakeUppercase}}
\renewcommand{\subsection}{\@startsection{subsection}{2}{0.3\textwidth}{9mm}{5mm}{\normalfont\large\bfseries}}
\renewcommand{\subsubsection}{\@startsection{subsubsection}{3}{0.3\textwidth}{7mm}{1ex}{\slshape}}
\makeatother
\begin{document}
\title{Midnight Rogue}
\author{Graeme Davis}
\date{1987}
\maketitle
\tableofcontents
\cleardoublepage
\section*{Intorduction}
\addcontentsline{toc}{section}{Bevezető}
Before embarking on your adventure, you must first determine your own strengths.
\subsection*{Restoring your skill}
Nagyon komoly.
\subsubsection*{Provisions}
Itt a kajákat lehet beállítani.
\begin{fp} \label{1.}
Felmész a nyikorgó lépcsőkön a bejárati ajtóhoz, majd megállsz és kifújod magad. Annak ellenére, hogy futva tetted meg a kocsidtól az utat, bőrig áztál; különösen a cipőd lett csupa víz. A kocsifeljáró tele volt jókora pocsolyákkal, ráférne már az útra egy kis javítás. Az esőtől védett tornácon lerázod magadról az esőcseppeket, mielőtt odamennél az ajtóhoz. Bár még mindig zuhog, vészterhes csönd honol a környéken. A lenti szobákban sehol nem ég a lámpa. Kissé eltávolodsz a tornáctól és felnézel, hogy ellenőrizd a fenti ablakokat is, amelyek közül az egyikben még a kocsidból a fényt láttad. Most azonban sötét van ott is. A ház teljesen elhagyatottnak látszik. Ekkor azonban eszedbe jut, hogy későre jár - öt perc múlva éjfél -, valószínűleg már mindenki lefeküdt. Bagoly huhog a távolban; végigfut a hideg a hátadon. Kissé ijesztő a helyzet. Itt állsz egy vadidegen táj kellős közepén az éjszakában, valakinek a különös, roskatag öreg háza előtt, és arra készülsz, hogy felébreszd a házbelieket. Bizonyára nem fognak repesni az örömtől. De hát nincs más választásod, ha egyszer oda akarsz érni a holnapi tárgyalásra - mindenképpen segítségért kell telefonálnod. Odalépsz a bejárati ajtóhoz. A ház bal szárnya felől halvány fény villan. Valaki lámpát gyújtott! Megkönnyebbülten sóhajtasz fel; végre valaki felébredt. Számba veszed a lehetőségeidet: az ajtó közepén szépen megmunkált kopogtató díszeleg, jobb kéz felől meg a kapucsöngő zsinórja lóg. Ha a kopogtatóval zörgetsz be az ajtón - \lapozz{2.}, ha meghúzod a csengő zsinórját - \lapozz{1.}. Ha előbb óvatosan körüljárod a házat és megnézed, honnan jön a fény - \lapozz{2.}.
\end{fp}
\begin{szorny2}
{vámpír}{8}{10}
{goblin}{5}{3}
\end{szorny2}
Ha legyőzted őket - \lapozz{2.}.
\begin{fp} \label{2.}
Itt a vége, fuss el véle. De még előtte meg kell küzdened ezzel a szörnnyel is.
A győzelem jutalma az lesz, hogy újra kezdheted a játékot.
\begin{szorny}
{vámpír}{8}{10}
\end{szorny}
Ha legyőződ - \lapozz{1.}.
\end{fp}
\end{document}
How can you do that? Here the references are created by a new environment fp, but when there are one or more numbered paragraphs on a page then the reference thefp will be ambiguous. There must be a solution but I'm not an expert at LaTeX.
The other problem is that I don't know how to rewrite the style of toc, because in gamebooks each element is in the middle of the page and the page numbers are under the section titles.
Anyway, is it a good idea to have a new environment for the numbered paragraphs or should they be numbered subsubsections or paragraphs without title?
If you were to write a gamebook in LaTeX how would you start it?
Thanks for your help.