Text FormattingFunny linespacing

Information and discussion about LaTeX's general text formatting features (e.g. bold, italic, enumerations, ...)
Post Reply
Bozack

Funny linespacing

Post by Bozack »

Hi,

I have a problem with the line spacing of a tiny part of a document. The code is as follows:

Code: Select all

{\footnotesize \noindent {\sffamily\bfseries Bemærkning}
I denne aflevering har jeg skrevet opgaveteksten ind i markerede bokse. Det er ikke meningen at disse skal rettes eller over hovedet læses af den person der retter opgaven -- de er simpelthen til mig selv, både når jeg arbejder med opgaven, og samtidig senere når jeg skal kunne læse den hurtigt igennem og forstå hvad jeg har lavet. Jeg vil dog henvise til formlerne i boksene, da det er nemmere end at skulle henvise til dem der står i selve opgaveteksten.

Derudover vil jeg også gerne bemærke at jeg i næsten alle spørgsmålene bruger at jeg arbejder med flere forskellige Hilbertrum -- to forskellige sted-rum (hvor jeg arbejder med enten $x_1$ eller $x_2$) samt et spin-rum (der faktisk også er delt op i to). Når jeg f.eks. har et udtryk som ..., kan jeg dele det op netop på grund af at der er flere Hilbert rum. Da $\hat H_1$ kun opererer på udtryk der har noget at gøre med $x_1$, kan jeg omskrive til .... Jeg vil ikke kommentere denne metode mere, men bare bruge den i mine udregninger. }
This text ends up with having the first paragaph with little line spacing and the second with a large line spacing, as on the screenshot below:
Udklip.PNG
Udklip.PNG (19.56 KiB) Viewed 3385 times
How do I make it stop?

I've attached my preamble below.
Attachments
file.tex
(16.1 KiB) Downloaded 225 times
OS, LaTeX-system, editor: Arch Linux 64bit, TeXlive, Kile | Windows 10 Professional 64bit, MikTeX 4.9, TeXnicCenter 2.02 64bit

Recommended reading 2024:

LaTeXguide.org • LaTeX-Cookbook.net • TikZ.org

NEW: TikZ book now 40% off at Amazon.com for a short time.

Stefan Kottwitz
Site Admin

Re: Funny linespacing

Post by Stefan Kottwitz »

Hi Bozack,

just end the paragraph to get the correct line spacing, use an empty line or par before the closing brace }.

Stefan
LaTeX.org admin
daleif

Post by daleif »

btw use better constructions for this instead of writing your own headlines. All those {} around the text makes the code a lot harder to read

use environments instead

in this case you could have saved some trouble using

\usepackage{ntheorem}

\theoremheadfont{\footnote\sffamily\bfseries}
\theorembodyfont{\normalfont\footnotesize}
\theoremseparator{.} % looks better
\newtheorem*{remark}{Bemærkning}
Bozack

Post by Bozack »

Thanks, that did the trick :) (both of the answers)
OS, LaTeX-system, editor: Arch Linux 64bit, TeXlive, Kile | Windows 10 Professional 64bit, MikTeX 4.9, TeXnicCenter 2.02 64bit
Post Reply